Chi tiết thông tin tuyển dụng "CRM and Analytics Manager"
Mức lương
$ 500-2,000 /tháng
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
- Plan and implement all CRM projects with the Regional and/or relevant business units so as to deliver a highly efficient CRM & Analytics platform to increase profitability and sales number for all different products and sales forces.
- Ensure that the approach is collective and comprehensive, considering people, processes, culture and systems
- Assist SVP Head of Data & Analytics to utilize customer data to actively prepare product treatments to optimise value for both customer and Bank in line with our customer propositions
- Collaborate with other team members to integrate and enhance D&A usage as part of customer management and sales process, including processes and system improvements
- Support SVP Head of Data & Analytics to run initiatives/campaigns across all sales channels, including self-service, online channel, lead-bank program...
- Support SVP Head of Data & Analytics to Standardize all D&A core process/workflow. Maintain regular data cleaning and data integrity programs to ensure that WPB database continues to have high data integrity.
- Works on assigned regional/local projects.
- Monitoring & suggesting solution to improve WPB customer database integrity when required
Customers / Stakeholders
- Deliver support to sales channels to create/ maintain/expand customer relationships
- Support SVP Head of Data & Analytics to provide advice to end users to optimize the use of CRM-system platform to drive and deliver sales growth, includes the use of artificial intelligence of CRMS (eg: IS /KET) to build and generate business leads to the respective sales streams.
- Support SVP Head of Data & Analytics to provide system training & refresh training for business users if required.
- Treat customer fairly with integrity.
Leadership & Teamwork
- To support SVP Head of Data & Analytics in providing a high quality, customer driven, support function
- Proactive work on assigned initiatives while ensuring timely implementation.
Operational Effectiveness & Control
- Assist SVP Head of Data & Analytics to determine the need and monitor our competitive position in complaints within assigned customer segment through market research, data warehouse analysis, complaints data and feedback from other business units and line managers. Support SVP to execute the analysis and use information gathered to develop strategies to optimize the customer experience.
- Collaborate with the team to build up an effective team through communication, knowledge sharing, and development plans. Join up to cultivate an environment that supports diversity and reflects the HSBC brand.
- Review & improve the process for providing leads sales teams in a timely manner
- In some projects / assigned areas, act as main contact point for ASP on CRM & Analytics related matters
- Comply with internal control/Compliance policies
- Be responsible an adequate understanding of all relevant regulations applicable to the business and generally assisting with resolution of compliance related issues.
- Complete tasks and fulfill responsibilities as outlined in CDD LoBP, AML Policy; Sanctions Policy and always stay vigilant to identify and report warning signs to detect, deter and protect customers and the bank from fraud and financial crimes.
Yêu cầu công việc
- Programming languages like SQL, R, Python
- Good understanding of data warehouse like RDBMS, Cloud.
- Excellent analytical capabilities
- Basic knowledge of predictive analytics is preferable
- Experience in banking, finance or related industry
- Knowledge and skill of CRM and Analytics
- Good time management, good communication skill
Quyền lợi được hưởng
13rd Salary Payment
Chăm sóc sức khoẻ
Insurance
Giải thưởng
Incentive bonus
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm "Ứng tuyển" ngay dưới đây.
Thông tin công ty
Giới thiệu
NGÂN HÀNG TNHH MTV HSBC (VIỆT NAM)
Năm 1870 HSBC mở văn phòng đầu tiên tại Sài Gòn (nay là TP. Hồ Chí Minh). Tháng 8/1995, chi nhánh tại TP. Hồ Chí Minh được cấp phép hoạt động và cung cấp đầy đủ các dịch vụ tài chính ngân hàng. HSBC khai trương chi nhánh thứ hai tại Hà Nội và thành lập văn phòng đại diện tại TP. Cần Thơ vào năm 2005. Ngày 01/01/2009, HSBC trở thành ngân hàng nước ngoài đầu tiên thành lập ngân hàng con tại Việt Nam.
Ngân hàng TNHH MTV HSBC (Việt Nam) (HSBC Việt Nam) là một ngân hàng con thuộc sở hữu 100% của ngân hàng Hồng Kông và Thượng Hải. HSBC Việt Nam cũng là ngân hàng 100% vốn nước ngoài đầu tiên đồng thời đưa chi nhánh và phòng giao dịch đi vào hoạt động tại Việt Nam. Hiện tại, HSBC là một trong những ngân hàng nước ngoài lớn nhất tại Việt Nam. Với 150 năm kinh nghiệm hoạt động tại thị trường Việt Nam, HSBC cung cấp đầy đủ các dịch vụ tài chính ngân hàng bao gồm: Dịch vụ Tài chính Cá nhân và Quản lý Tài sản, Dịch vụ Ngân hàng Doanh Nghiệp, Dịch vụ Ngoại hối và thị trường vốn, Dịch vụ Quản lý Thanh khoản và Tiền tệ Toàn cầu, Dịch vụ Thanh toán Quốc tế và Tài trợ thương mại, và Dịch vụ Chứng Khoán. Với sự nỗ lực cố gắng phát triển không ngừng, HSBC Việt Nam đã được công nhận là Ngân hàng tài trợ thương mại hàng đầu tại Việt Nam, theo Khảo sát Euromoney Trade Finance 2020, được thực hiện với hơn 7.000 khách hàng doanh nghiệp trên toàn thế giới. Đây là lần thứ hai HSBC Việt Nam đạt được danh hiệu uy tín này.
Quy mô
Địa chỉ